Arrrggghh...

Jobbet gick bra, blablabla... har faktiskt inget vettigt att skriva om just nu, tankarna står stilla, vilket är ganska skönt, men jag hoppas ändå hjärnan startar innan skolan gör det..
Min chef försökte få mig att jobba nästa vecka, vilket är den ENDA veckan den här sommaren som jag tog ledigt. Jag har jobbat sen skolan slutade, så jag tycker faktiskt att jag förtjänar en veckas ledighet, sa faktiskt till henne innan sommaren att jag ville vara ledig 2-3 veckor..
Ialla fall, hippsvipps började hon babbla om att jag skulle jobba på måndag:

- Bara nån timme under lunchtid
- Ehh, va!? Men jag är ju ledig?
- Ja, men det blir bara under lunch på måndag och nån timme på tisdag..
- VA!? NEJ! Det är min enda lediga vecka under hela jäkla sommaren, jag ska INTE jobba, du får ringa nån annan!


Åhhh, ville bara sticka kniven i henne då (jag hade självklart inte tänkt göra det för er som inte förstår er på ironi) Men jag blev så jääkla arg, här har jag ställt upp på henne och jobbat hela den här veckan (skulle egentligen varit ledig den här veckan också) 10 h vissa dagar också, och sen säger hon att jag ska jobba när jag Äntligen har fått ledigt... Fyyyfan...

Förlåt, men jag blev bara så arg, visste inte vad jag skulle ta mig till.. Hon kom ialla fall fram till mig några minuter efteråt och sa att jag inte behövde jobba eftersom jag skulle jobba hela helgen... Tur för henne...
För er som inte är så insatta kanske inte det här är en så stor grej att bli arg över "du får ju pengar för det", jo jag vet, men ni vet inte hur hon har utnytjat mig som arbetskraft det här året..
Jag måste bli bättre på att säga nej...

Nu ska jag fara in till stan , jag och Daniel ska hyra film, sen ska vi sova in hans lägenhet..

Ha en trevlig fredagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
E-post    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0