Kladdmuffins

Hejhej, tänkte lägga ut lite bilder från gårdagen.

Jag köpte en skitfrän väckarklocka på Ur & Penn, 100 kr på rean.

Den är skitcool, för det är som en spegel, och så är det siffror på spegeln, svårt att förklara. (Ni ser det underbart braiga vädret som vi hade igår som bakgrund i klockan) Just ja, sen om man trycker på en knapp så lyser siffrorna blått;) Jag låter som ett barn, men den var bara för frän.


Vi bakade då som sagt kladdkaka. Men vi ville göra dom lite "pimpade", så därför gjorde vi dom i muffinsformar, och tryckte ner marshmallows i formarna.

Så här blev det ;)


Kolla vad dom sväller! Måste verkligen rekommendera att göra detta hemma! Massa gott!

Tänkte vara snäll och bjussa på receptet också

Carro och Camillas kladdmuffins


Ugn: 175º (he på den först)

100 g   smält margarin
2           ägg
2,5 dl   socker
1,5 dl   vetemjöl
3 msk  kakao
1 tsk    vaniljsocker
x-antal små marshmallows

Smält smöret.
Vispa ägg och socker poröst.
Rör ner smöret.
Blanda i mjöl, kakao och vaniljsocker.
Häll ner smeten i muffinsformar (glöm inte "bullformspapper" annars fastnar det)
tryck ner ca. 6 marshmallows i varje form, kom ihåg att dom måste vara under smeten annars bränns dom.

Klart! In i ugnen i ca, ja, jag vet inte hur länge vi hade i dom, men gå på känn, sisådär +10min. Man ser när dom är klara xD

Smakliga..... kladdmuffins !

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
E-post    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0