Nu får jag skärpa mig

Förra året vid den här tiden tränade jag 3-4 gånger i veckan. Visst jag åt onyttigt, men jag rörde ialla fall på mig.
Precis nu, år 2008, jag har inte rört mig en meter det här året, och nu är det juli, jo just ja, jag tränade på gym 3 gånger i veckan i 4 veckor, men vad hände sen? Latheten tog över.
Jag som blev så lycklig över att ha gått upp 4 kg på tre veckor, av träning! Godis, skräpmat mm, rubbar inte min vikt ett gram, men träning, jag som så länge velat gå upp i vikt.
Vad håller jag på med? Varför far jag inte ut och springer, jag har ett löpspår 20m från vårat hus.
Hur svårt är det att ta på sig en t-shirt och ett par shorts, knyta på sig skorna och ut och spinga nån kilometer, det behöver inte vara många, men allt är en bra början.
Nej, på måndag då jäklar, jag ska börja om att dricka Idas nyttiga smootie varje morgon, jag ska sluta proppa i mig en massa onyttigheter på vardagarna, men på helgen får jag gotta mig. Men framför allt ska jag ut och springa!
Ialla fall 3 gånger i veckan,  det blir ungefär varannan dag.

Nu jäklar är jag taggad, vi får se om jag är lika taggad när måndagen närmar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
E-post    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0