Parkeringsproblem

Shit jag har glömt att berätta!
För nån vecka sedan så var det PSG här i Piteå, för er som inte vet vad det är så är det en fotbollscup vilket resulterar en jäkla massa norrmän och finnar på våra gator.
Först körde vi med moppsen till havsbadet där vi strosade omring i brist på annat. Vi var väl där i en timme ungefär, sen så for vi in till stan för att äta på Max. Måste bara påpeka att det var första gången jag åt upp ett helt skrovmål med strips och allt. Ialla fall, jag parkerade min moppe i en helt egen p-ficka, dock så ställde jag mig väldigt mycket till höger. När vi var mätta och glada skulle vi fara till Statoil och köpa godis. När vi kom ut var det en norrman som parkerat med sin bil brevid mig, och inte nog med det, han stod med halva bilen på MIN ruta, nä nu jävlar.
Jag letade upp en penna och ett gammalt kvitto i min väska och skrev ner mina åsikter och tvingade Stina att he fast den under vindrutetorkaren. Resultatet?

I Sverige parkerar vi endast på EN
p-ficka. Vänligen respektera.


Kanske inte så roligt för er som inte var med, men herregud vad vi skrattade.
Vi skrattade ännu mer när vi glömde att ta kort på det, och sen övervägde ifall vi skulle köra tillbaka igen eller inte.
Stina röstade på inte, så det blev som stockholmarn ville. Tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
E-post    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0