Onaturligt beteende

De flesta ser väl just nu melodifestivalen om jag inte har fel. Jag som "melodifestivalhatare" sitter här framför datorn och degar istället.

Dock så "råkade" jag se på reprisen av första deltävlingen, och jag måste bara säga: Fy vad jag stör mig på programledaren Petra Mede, hon är INTE rolig för fem öre.
Överdriven, dåliga skämt, ja helt enkelt inte bra.
Tjejer som är "komiker" är inte roliga, för vad dom än gör verkar dom bara överdrivna.

Jag och pappa diskuterade saken och kom fram till att kvinnor inte är gjorda för att vara roliga. Utan det är ett medfött beteende hos männen för att locka till sig kvinnor. Likt djuren, hanarna imponerar på honorna genom utseende/upptränade/uppförande. Och denna charm faller vi damer för. Visst tjejer kan vara roliga, men säg en kvinlig komiker som är roligare än de manliga? - Ingen.

Så nu har ni fått en välformulerad beskrivning.

Jag ska göra mig tydligare:

Naturligt beteende

Onaturligt beteende

Kommentarer
Rebecca

babben larsson tycker jag är en kvinnlig komiker som är rolig på ett avslappnat sätt!



Blogg: http://rebeccajanzon.blogg.se/
2009-02-22 @ 00:13:59
stina

har du sett mia och clara eller? STÖRT sköna! så jävla roliga. Och hur rolig är inet jag till exempel? :O haha.



Grejen är väl snarare att män får göra bort sig, vara barnsliga och överdriva medan det anses fel att kvinnor gör det och därav blir det inte roligt.

Det har inte med naturen att göra, det ligger i vår samhällsuppbyggnad. helt åt helvete, redan från dagis.





Blogg: http://stinabergdal.blogg.se/
2009-02-22 @ 22:55:13
Linn

Du har så rätt.. Hon Petra är så jäkla tråkig. Visst kan tjejer vara roliga (inte för att jag vet någon kvinnlig komiker som jag tycker är bra) heheh men män är bättre



Blogg: http://mrsg.blogg.se/
2009-02-23 @ 10:06:13
Nathalie

Mia och klara!! Babben, Lena PH :P Finns allt ett par roliga!



Blogg: http://nathaliegustavsson.blogg.se/
2009-02-26 @ 22:07:34

Kommentera inlägget här!



Namn  
E-post    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0