Dagens tips: Rengöring för torr hy

Nu kommer det efterlängtade inlägget.
Tänkte skriva vad jag använder för "produkter" eftersom jag har jättetorr hy.

Rengöring:
Jag använder ACOs (apotekets) parfymfria rengöringslotion, och jag upplever den väldigt bra eftersom den inte torkar ur huden. Används morgon och kväll.

Peeling:
Nivea visage young, peel soft
. Fick den rekommenderad när jag var på ansiktsbehandling.
Den fungerar jättebra! Den är mild men rengör ändå bra, huden blir jättemjuk och fin efteråt.
Den ska användas 2 gånger i veckan. Viktigt att du smörjer in efteråt!


Fuktgivande:
RoC hydra +, ganska dyr, men jag tycker den funkar väldigt bra!
Det är en fuktgivande daycream som du smörjer in både morgon och kväll, alternativt använder en nightcream på kvällen, men daycreamen funkar lika bra.



Sådär, det är ialla fall vad jag använder, och kom ihåg, om du har torr hud så är fuktgivande väldigt viktigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
E-post    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0