Blind tjej

Tycker verkligen det är superjobbigt att gå omkring i stan när jag inte har glasögon på mig. Jag ser ju helt okej men på avstånd blir detaljer utsmetade så jag har svårt att se hur folk ser ut när de är mer än 5m bort. Skitjobbigt när folk hälsar och man inte har en aaaaaning om vem det är. Får kisa som ett fån till de är tillräckligt nära för att jag ska se vem det är.

Känner mig dessutom jätteotrevlig då jag alltid hälsar på folk jag känner, även de jag bara träffat några få gånger. Tycker det är lite otrevligt när man suttit och pratat med någon på t.ex. fest ett par gånger och sen när man går förbi varandra på stan så hälsar man inte. Man behöver ju givetvis inte stanna och prata med varandra men ett enkelt "Hej" i förbifarten är uppskattat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
E-post    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0